Creează o atmosferă relaxantă în salonul tău pentru a crește vânzările

By January 8, 2017Blog

Conform unor cercetări recente în domeniul marketingului, s-a demonstrat că atmosfera relaxantă din cadrul unui salon poate face profitul acestuia să crească în mod considerabil.

De ce?

Atmosfera liniștită modifică percepția clienților în legătură cu valoarea serviciilor de care beneficiază, făcând experiența de înfrumusețare să pară că merită și mai mult.

Cu alte cuvinte, dacă sunt relaxați, clienții gândesc în mod inconștient că serviciul primit are o valoare mai mare decât cea pe care ei o plătesc.

Același studiu arată că spre deosebire de clienții tensionați, cei într-o stare de relaxare vor plăti cu până la 15% mai mult în cadrul unei vizite la salon.

Explicația constă în faptul că cei liniștiți tind să conștientizeze beneficiile serviciilor primite într-un mod mult mai abstract, gândindu-se mai degrabă la efectele acestora. De exemplu, în cazul unui tratament cu cremă anti-aging, clienta se va concentra pe faptul că în urma aplicării produsului va arăta mai tânără și mai atrăgătoare, serviciul devenind astfel mult mai dezirabil. În același timp, în cazul unui client agitat, tensionat, tendința acestuia este de a se concentra mai degrabă pe proprietăți decât pe efecte – în cazul aceleiași creme va observa detaliile precum vitaminele, mirosul, consistența și evident, prețul.

Creează o atmosferă relaxantă în salonul tău pentru a crește vânzările

Pare greu de crezut că poți crea o stare de liniște în salon într-o zi plină. Dar pentru o creștere a profitului cu 15% merită să încerci măcar să realizezi următoarele schimbări în salonul tău:

  1. Crează un mediu plăcut pentru client din momentul în care pășește în salon – asigură-te că persoana de la recepție îl întâmpină cu calm, promptitudine și evident, cu zâmbetul pe buze.
  2. Înlătură dezordinea și obiectele care nu se află la locul lor – suprafețele încărcate au mult mai puține șanse să creeze ideea de ordine.
  3. Asigură-te că nivelul de zgomot din cadrul salonului este cât mai mic posibil.
  4. Timpul petrecut la scafă este de o importanță maximă – dintre serviciile pentru păr, spălatul pe cap este cu siguranță experiența pe care clienții o valorifică cel mai mult. Invață-ți echipa să ofere un masaj capilar calmant care să-i facă să lase deoparte stresul acumulat.
  5. Dacă ții televizorul pe canalul de știri în timpul programului faci o mare greșeală – ultimul lucru pe care ți-l dorești este ca starea clientului să fie influențată de ultimele accidente sau atentate teroriste.
  6. Evită muzica puternică sau cu ritm prea alert.
  7. Nu în ultimul rând, asigură-te că echipa ta pune în permanență accentul pe rezultate – cât de bine va arăta și se va simți clientul după tratamentele și serviciile oferite, cât de bine îi va sta cu culoarea de păr aleasă și cât de bine se vor potrivi unghiile cu ținuta de petrecere.

Aceste mici modificări pot părea nesemnificative, însă tocmai ăsta este motivul pentru care merită încercate. Dacă acest minim efort presupune creșterea încasărilor cu 10-15%, de ce nu?