Această greșeală poate sabota succesul salonului tău – și tu o faci?

By December 27, 2016Blog

“Ai o singură șansă să lași o bună primă impresie.” – Un vechi clișeu, însă este cât se poate de valabil.

Care este elementul pe care clienții îl observă întotdeauna atunci când se află în salon?

Curățenia. Sau mai bine zis, lipsa acesteia.

Clienții stau în salonul tău pentru lungi perioade de timp și judecă în primă instanță bazat pe ceea ce observă înainte de a se lăsa pe mana echipei tale. Chiar îți dorești ca aceștia să “admire” depunerile de pe suportul de încălzit ceară sau șuvițele de păr rămase într-un colț de la clientul de mai devreme?

Salonul tău trebuie să fie imaculat – tot timpul.

Începe din exterior. Fă câțiva pași în afara salonului. Trebuie măturat trotuarul? Mucurile de țigară și paharele goale de cafea nu sunt elemente prea recomandate de marketing. Într-adevăr, nu-i treaba ta să mături trotuarul, dar să fim serioși… autoritățile locale nu-ți vor mătura zilnic intrarea în salon. Sunt ferestrele curate? Dar panoul cu numele?

Toaletele strălucitoare sunt un element cheie.

Toaleta trebuie să fie curată ca lacrima – pe tot parcursul zilei – aceasta spune multe despre un business. Scapă de prosoapele neigienice și investește într-un uscător de mâini sau și mai bine, într-un dispensor de prosoape de hârtie. Săpunul lichid frumos mirositor și crema hidratantă pentru mâini sunt obligatorii. Verifică și daca încuietoarea funcționează corespunzător.

Zona de styling trebuie să fie măturată, curățată și ordonată imediat după plecarea clientului. Ai fi surprins câte saloane lasă dezordinea să se adune pe parcursul unei zile pline. Aruncă o privire și în spatele recepției. Post-It-uri mototolite, pixuri ronțăite și firimituri –  toate trebuie sa dispară.

Asigură-te că întreaga echipă știe că ordinea și curățenia în salon reprezintă responsabilități ale tuturor. Pune la dispoziție spații de depozitare pentru ca eventualele obiecte care nu-și au locul la vedere sa poată fi mascate – de exemplu, dulapuri.

Nu sabota succesul salonului tău cu această greșeală aparent nesemnificativă.

În zilele foarte aglomerate poate fi extrem de greu să ții pasul și să reușești să faci toate acestea, în special dacă duci și lipsă de personal. Însă dacă nu ai grijă de acest aspect, te poți trezi cu o recenzie negativă sau cu un comentariu usturător pe Facebook.

Folosește-te de perioadele mai liniștite și pune la punct un sistem de responsabilități pe care toată lumea să le cunoască și să le puna în aplicare în mod automat, fără să fie nevoie să împarți sarcini de bază fix când e aglomerație în salon.